New Detail

Firmy během pandemie výrazně investují do zabezpečení platebních systémů, vysvětluje studie Visa

24/02/2021

Press Release Image

Praha, 24. února 2021 – Živnostníci a zástupci malých a středních firem představují 90 procent všech firem po celém světě a mají zásadní vliv na světovou ekonomiku. V souvislosti s výskytem koronaviru ale velká část z nich čelila složitým výzvám jako je i trvalé ukončení provozu, což může mít vážný a dlouhodobý efekt.[1]

Rok 2020 nezvratně proměnil platební návyky Čechů a urychlil nástup digitálních plateb. Situace kolem COVID-19 vyžadovala silnější bezpečnost a rychlost při placení. Zásadní proměnou v zákaznickém chování byl zvyšující se podíl digitálních a online plateb. Dokonce i běžné drobné nákupy začali Češi objednávat na internetu. Podle průzkumu Visa byl loni v září meziroční nárůst karetních transakcí v českých e-shopech více než 30 procent.[2]

Digitalizace podnikání se během pandemie projevila jako velmi výhodná i pro obchodníky. Využívání digitálních platebních metod zvyšuje šance živnostníků a majitelů malých firem, jak konkurovat velkým společnostem. Firmy, které z klasických plateb přešly na digitální prodej na internetu ustály pandemickou krizi podstatně lépe.[3]

Rozhodující proto zůstává úroveň digitalizace firem. Firmy využívají nové technologie, aby proměňujícím se platebním návykům spotřebitelů vyšly vstříc. Nejvíce investovaly do zabezpečení a ochrany před podvody (47 procent), akceptace bezkontaktních a mobilních plateb (44 procent) nebo do možnosti přijímat platby na mobilu místo terminálu (41 procent).[4]

Digitalizace podnikání a vstup do e-commerce

Pro živnostníky a majitele malých firem Visa ve spolupráci s Komerční bankou vytvořila online platformu Digitální dílna, se kterou získají na míru vytvořené webové stránky, logo a efektivně nastavenou marketingovou kampaň. Vstup do e-commerce pro ně může být snadno dostupným řešením v době, kdy značná část podnikatelů byla nucena své provozovny zcela uzavřít.

Zatímco web funguje jako digitální vizitka, skutečný kontakt se zákazníky a marketingové kampaně probíhají na online kanálech. Tým Digitální dílny je navíc klientům vždy po ruce, aby jim pomohl se správou a dalším vylepšováním. Součástí balíčku je i tvorba stránek na sociálních sítích.

„Dlouhodobě pracujeme i s těmi nejdrobnějšími živnostníky, kterým pomáháme s digitalizací jejich podnikání. V rámci projektů jako je Digitální dílna jim radíme, jak úspěšně budovat svou značku na internetu a získávat nové zákazníky online. Živnostníci teď mají mimořádnou příležitost, jak jít s dobou a nepřijít o zákazníky, i když jsou možná nuceni pracovat v omezeném provozu nebo zcela pozastavit svou živnost. Jsme si jistí, že digitalizací zvládnou ustát nelehké výkyvy na trhu,“ řekl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Česko, Maďarsko a Slovensko. „Visa je běžnou veřejností často spojována jen s platebními kartami, ale pravda je taková, že jsme primárně technologickou společností v oblasti plateb. Neustále své služby a produkty zdokonalujeme a pro české podnikatele nabízíme opěrný systém, na který se mohou kdykoli obrátit. Ať už zrovna připravují svůj první e-shop nebo hledají nové možnosti zabezpečení svých online provozoven.“

Důkladné testování probíhalo od října 2020 a již pomohlo řadě českých firem.

[1] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf

[2] Visa recovery narrative (září 2020 vs září 2019)

[3] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/global/ms/veei-small-business-in-the-digital-age.pdf

[4] Zdroj: https://usa.visa.com/dam/VCOM/blogs/visa-back-to-business-study-jan21.pdf