Press Releases | Visa

New Detail

​V Česku kartou nejraději platí Němci a Američané. Na paty jim začínají šlapat Číňané

25/11/2015

Press Release Image

Přes pět miliard korun utratili v tuzemských obchodech zahraniční držitelé karet VISA. Za dalších 900 milionů nakoupili zboží v českých e-shopech.

PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 25. listopadu 2015 – Německo, USA, Slovensko, Rusko a Velká Británie – návštěvníci z těchto zemí utratili nejvíce za platby kartou. Jen samotní Němci nechali u domácích obchodníků přes 800 milionů korun, druzí Američané bezmála 550 milionů a třetí Slováci zhruba 470 milionů korun.

Zdroj: Statistické údaje společnosti VISA Europe,červenec 2015

Z aktuálního žebříčku lze vypozorovat jeden trend, který bude sílit – to je nárůst čínských turistů v České republice. „Tím, jak se zvětšuje kupní síla obyvatel Číny, je velmi pravděpodobné, že do budoucna jejich současné osmé místo s útratami kolem 170 milionů korun není rozhodně konečné. Díky prohlubujícím se hospodářským vztahům České republiky a Číny se bude počet turistů z této asijské země zvyšovat,“ informuje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Na Českých e-shopech nejvíce nakupují Slováci a Britové

Celkově cizinci v domácích internetových obchodech utratili během července přes 900 milionů korun. Nejaktivnější jsou Slováci (necelých 170 milionů korun), občané Velké Británie (126 milionů korun) a Spojených států amerických (více než 60 milionů korun). Stále platí, že na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení.

Zdroj: Statistické údaje společnosti VISA Europe,červenec 2015

I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Trend přechodu k levnějšímu zboží sledujeme již delší dobu. S tím souvisí i stále rostoucí obliba nakupování takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Stále významnou roli při nakupování hraje u Čechů široká nabídka slevových portálů,“ dodává Gajdoš.