Press Releases | Visa

New Detail

​Rekordní prosinec: přes 21 milionů plateb kartou u domácích obchodníků

04/02/2016

Press Release Image

O šest milionů vzrostl v prosinci počet transakcí provedených kartou Visa oproti poslednímu měsíci roku 2014. Celkem tak v prosinci 2015 utratili Češi u tuzemských obchodníků kartou přes 15,5 miliard korun, z toho 760 milionů na e-shopech.

PRAHA, ČESKÁ REPUBLIKA, 4. února 2016 – Celkový počet plateb provedených domácími kartami Visa u zdejších obchodníků během prosince narostl v porovnání s předchozím rokem bezmála o 37 procent na celkových 21,7 milionů transakcí. V prosinci 2014 to bylo 15,8 milionů plateb. Při porovnání stejných období vzrostly i meziroční útraty – z 12 miliard na 15,5 miliard korun. Průměrná výše jedné transakce dosáhla 716 korun.

„Tyto údaje jasně potvrzují rostoucí oblibu placení kartou, které je zejména díky bezkontaktním platbám stále pohodlnější. Lidé už karty zdaleka nepoužívají jen k úhradám vysokých částek. Stále častěji naopak pípnutím platí i malé nákupy nebo nakupují online,“ vysvětluje Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Jeho slova potvrzují také statistiky výběrů z bankomatů, kde naopak meziročně došlo k mírnému poklesu o 2,5 procenta. V průměru Češi vybírali necelých pět tisíc korun.

Na internetu se kartou platí čím dál víc, především za zábavu

V porovnání s předchozím obdobím výrazně rostou útraty kartou přes internet. Zatímco v prosinci 2014 se na českých e-shopech zaplatilo kartou zhruba 620 milionů korun, loni to již bylo bezmála 760 milionů korun. Vzestupný trend bude podle Marcela Gajdoše pokračovat i nadále a v prosinci 2016 by se na internetu mohlo kartou Visa zaplatit zboží za jednu miliardu korun.

„Češi milují moderní technologie, jsou vášnivými uživateli nejen laptopů, ale rovněž tabletů a chytrých telefonů. Dá se předpokládat, že si oblíbí i novinky, jako jsou chytré hodinky či náramky. Díky zjednodušení placení na internetu a neustálému zvyšování jeho bezpečnosti očekáváme další výrazný nárůst placení online. Ještě letos se navíc počítá s rozvojem mobilního placení, který Visa podpoří společnými projekty s Českou spořitelnou nebo Komerční bankou,“ informuje Marcel Gajdoš.

V online prostředí Češi nejvíce utrácí za zábavní a volnočasové aktivity (zhruba 137 milionů korun) a u malých obchodníků (přes 120 milionů korun).

(Zdroj: Statistiky Visa Europe)

Když platit v supermarketu, tak s kartou v ruce

V místě prodeje s výrazným náskokem vede dlouhodobě nakupování v supermarketu (přes šest miliard korun) následované maloobchodními prodejnami (1,8 miliardy korun) a čerpacími stanicemi (1,4 miliardy korun).

„Platit v supermarketu je naprosto běžné. Výhod platebních terminálů si všimli i menší prodejci, a proto již dnes není problém zaplatit kartou za menší nákup v koloniálu na menším městě,“ dodává Marcel Gajdoš.

(Zdroj: Statistiky Visa Europe)