Press Releases | Visa

New Detail

Marcel Gajdoš: Jak se chránit při placení kartou

26/03/2020

Press Release Image

Praha – 26. března 2020 – Online nakupuje každým dnem čím dál více lidí a spousta aktivit se tím přesouvá přímo do našich domovů. Místo návštěvy kina filmy streamujeme, týdenní nákupy zvládáme zařídit rovnou ze sedaček a jídla si necháváme přinést z restaurací až na stůl. Je však důležité, abychom vždy nakupovali bezpečně.

Výhodou při placení debetní nebo kreditní kartou je její funkce ochránit nás, když se něco pokazí.

Abychom spotřebitele ochránili, připravili jsme ve Visa řešení, se kterým vám banky pomůžou získat zpět peníze za nedoručené zboží a služby, za které jste zaplatili kartou Visa.

Například pokud po online nákupu dostanete špatný produkt, který nelze vrátit, nebo při zrušení letu, když se letecká společnost ocitne v nucené správě.

V takových situacích je nejprve třeba kontaktovat obchodníka, prodejce nebo cestovní kancelář, u nichž nákup proběhl, abyste zjistili, zda se na vás vztahuje pojistné plnění. Pokud tomu tak není, nebo byste touto cestou získali jen částečnou či žádnou kompenzaci, můžete se domluvit s bankou, která vaši kartu vydala a vyzkoušet další možnosti.

Co je to chargeback?

Chargeback (neboli zpětná platba) je způsob, jakým může banka, která vaši kartu vydala, získat zpět peníze od banky prodejce, pokud nedostanete to, za co jste zaplatili. A to i v případě, že prodejce nebo dodavatel ukončili podnikatelskou činnost.

Chargeback není zákonnou povinností, ale pokud jste platili debetní nebo kreditní kartou Visa, měli byste o chargeback zažádat u banky, která vaši kartu vydala, a ta může následně podat žádost bance prodejce. Postup řízení těchto pohledávek podléhá nařízením společnosti Visa (tj. pravidla, která jsme stanovili pro finanční instituce, které chtějí vydávat či přijímat karty Visa, aby nám pomohly udržovat férový a vysoký standard služeb). Banka vaši žádost spravedlivě posoudí, přestože není jisté, že zvládne peníze prostřednictvím chargebacku získat zpět.

Požadovaná částka k vrácení nesmí překročit hodnotu původní transakce. Pokud již došlo k částečné refundaci, další chargeback se bude vztahovat už jen na zbývající částku transakce. 

Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko