Mobilní bezkontaktní platby

Zažijte jednoduchost a pohodlnost mobilních bezkontaktních plateb Visa

Chytré telefony jsou našimi stálými společníky. Používáme je pro psaní SMS zpráv a e-mailů, pro plánování soukromých i pracovních aktivit, k focení, mobilnímu bankovnictví a dalším věcem. Je tak logické, že je již možné používat chytré telefony pro placení v obchodech, na internetu nebo ve veřejné dopravě.

Placení chytrým telefonem je stejně jednoduché jako placení bezkontaktní kartou a v Evropě ho využívá čím dál více uživatelů. Počet bank a mobilních operátorů, kteří svým zákazníkům mobilní bezkontaktní placení nabízí, celosvětově narůstá. Do roku 2020 by v Evropě zároveň měly být všechny platební terminály schopny přijímat platby bezkontaktní kartou i chytrým telefonem.

Z českých bank nabízí službu mobilního bezkontaktního placení ve spolupráci s Visa např. ČSOB a Komerční banka a další banky budou brzy následovat.

Na jakém principu mobilní bezkontaktní platby fungují?

Mobilní bezkontaktní platby Visa fungují na stejném bezpečném principu komunikace na velmi krátkou vzdálenost (Near Field Communication = NFC) jako platby bezkontaktní kartou. Chytrý telefon nemusíte dávat z ruky, stačí ho přiložit k platebnímu terminálu (max. vzdálenost je okolo 4 cm), který přijímá bezkontaktní platby, počkat na potvrzení a máte zaplaceno.

S pomocí mobilního telefonu můžete nejen platit, ale také získat ještě lepší přehled o svých útratách a zároveň mít mnohem lepší kontrolu nad správou vašich platebních karet. Od banky vám mohou chodit zprávy o potvrzení právě provedené platby a zprávy s informacemi o pohybech na účtu a aktuálním disponibilním zůstatkem. Díky tomu vám nic neunikne.

Bližší informace získáte u vaší banky.

Jaké jsou výhody?

Mobilní bezkontaktní platby jsou:

  • výrazně rychlejší a pohodlnější než běžné placení kartou či hotovostí. Platba trvá méně než jednu sekundu.
  • velmi bezpečné. Váš telefon je chráněn zamykacím kódem, který zabraňuje přístupu třetím osobám. Pro platbu používá rovněž osobní identifikaci, jako je například heslo nebo otisk prstu (v závislosti na použité aplikaci). Citlivá data jako číslo platební karty nejsou v telefonu uložena, takže riziko, že by se detaily vaší karty dostaly třetí straně vykonávající podvodné transakce, je výrazně sníženo.
  • nabízející další služby nad rámec placení. Jako zákazník obdržíte přímou zpětnou vazbu ohledně úspěšného zaplacení. Banky často nabízejí další speciální služby v rámci mobilní platební aplikace jako např. přehled běžných výdajů, funkce blokace karty nebo nastavení limitů plateb.